In de spotlights: Désiree Jansen

In de spotlights: Désiree Jansen

In de interviewreeks met sponsoren staat dit keer Désiree Jansen (49) van DG Vastgoedstyling in de spotlights. DG Vastgoedstyling is gespecialiseerd in het verkoopklaar maken van bedrijfspanden en woningen, aan de Van Peltlaan 216 in Nijmegen.

Hoe is DG Vastgoedstyling ontstaan?

“Ik werkte als leidinggevende in de detailhandel en daar hielp ik graag mensen. Ik was goed in het geven van presentaties en daarnaast make-overs. Omdat ik niet mijn hele leven in de winkel wilde werken, heb ik samen met mijn vriendin Gérelle Driessen (47) in 2015 het roer omgegooid. Na het behalen van diverse certificaten, en het doen van goede research, hebben wij besloten om professionele verkoopstyling te gaan ontplooien. Dit is onze core business, samen met meubelverhuur voor de verkoop van leegstaande woningen.”

Wat houdt verkoopstyling in?

“Verkoopstyling is dé marketingtool voor de verkoop. Mensen beslissen binnen tien seconden op Funda of zij de volgende stap zetten of niet. Men is bereid om zelfs meer te betalen als het er goed en  verzorgd uitziet, want kopen is een emotie. Bij verkoopstyling vindt er eerst een intakegesprek plaats, waarbij er wordt gekeken naar wat er nodig is om een woning verkoopklaar te maken. Mensen krijgen handvatten, zoals een opruimlijst. Voor de basisstyling komt ongeveer 80 procent van de aanwezige woninginboedel in aanmerking om te gebruiken. Dit wordt aangevuld met accessoires die DG Vastgoedstyling meeneemt voor de foto’s, waarna een woning binnen één dag verkoopklaar wordt gemaakt. Wij zorgen dat iedere ruimte zijn eigen kleur en functie krijgt om te voorkomen dat het eenheidsworst wordt. Ook het benadrukken van de pluspunten en de zichtlijnen van de woning is erg belangrijk.”

Jouw collega Gérelle is opruimcoach. Kun je daar wat meer over vertellen?

“De opruimcoach is ontstaan uit de opruimlijsten van de verkoopstylingen. Daar was veel vraag naar. Gérelle helpt bijvoorbeeld ouderen die gaan verhuizen naar een seniorenwoning of een verzorgingstehuis. Zij maakt dan een plan en zij kijkt naar de behoefte bij het ‘ontspullen’ van een huis. Wat mag er worden weggegooid en wat wil je bewaren? De spullen die weg moeten, neemt zij dan gelijk mee, zodat er geen ruis is. Gérelle werkt het per ruimte af, dat geeft mensen rust en overzicht. Daar krijg je letterlijk en figuurlijk energie van, omdat je ziet dat het gestructureerd wordt aangepakt. De andere ruimtes gaan dan vanzelf. Gérelle heeft een dochter met een aantal beperkingen. Daardoor weet zij hoe moeilijk het voor mensen kan zijn om bepaalde dingen aan te pakken.”

Wat vind je het leukste aan ondernemen?

“De afwisseling, dat je in principe niet iedere dag met hetzelfde bezig bent, vind ik erg leuk, net als het werken met mensen. Ik ben een verbinder, een netwerker. Ik zie snel kansen, mede door mijn netwerk. Het stukje risico dat je loopt als ondernemer spreekt mij ook aan, net als het zorgen dat je zichtbaar bent voor klanten. Wij zijn een verlengstuk van makelaars, geen concurrenten. Als je vertrouwen hebt gegeven, dan krijg je dat van klanten ook terug. Die wisselwerking vind ik mooi. Eén keer in de zoveel tijd gaan wij op de bühne en bezoeken wij makelaars. Onze binnenkomer is dan een blik met chocolademunten, met daarop de tekst: ‘met één blik verdien je klinkklare munten’. Onderin het blik hebben wij een visitekaartje gestopt met de tekst: ‘wij moeten weer even bellen’. Dat blijft hangen bij klanten.”

Hoe ziet een werkdag eruit?

“Dat is heel verschillend. De ene keer zijn we in onze loods spullen aan het uitzoeken voor verkoopstyling, de andere dag met interieuradvies. Bijvoorbeeld afgelopen week met interieuradvies voor een lerarenkamer van een school. Dan ben je bezig met het zoeken van items en het maken van een plan. Daarbij vraag ik altijd wat mensen zeker niet willen, zodat ik daar rekening mee kan houden. Ik wil dat je als klant de beleving meekrijgt en daarbij maak ik gebruik van een moodboard, om mijn ideeën te presenteren. Bij de (zakelijke) adviezen houd ik rekening met zaken als brandveiligheid, het ontruimingsplan en brandvertragende raamdecoratie.”

Wat is jouw link met rksv Brakkenstein en hoe ben jij sponsor geworden?

“Ik ben via mijn zoon Nick Rokers (19) als sponsor bij de club betrokken geraakt. Hij voetbalde vanaf zijn zevende bij Brakkenstein. Inmiddels is hij daarmee gestopt, nu is hij trainer van JO13-3. Wilfred (de voorzitter, red.) heeft mij benaderd voor het sponsorschap en ik ben nu een jaar bordsponsor. Het kneuterige van Brakkenstein en positive behavior onder elkaar vind ik heel leuk.”

Heb je in het verleden zelf gevoetbald? Of doe je aan andere sporten?

“Nee, maar ik ben wel een voetbalfan, ik ben echt voetbal minded. Met het WK plan ik alles vrij als het Nederlands elftal speelt. Op dit moment beoefen ik geen andere sporten, in het verleden heb ik met fitnessapparaten gewerkt en heb ik Zumba gedaan. Ook heb ik veel gewandeld.”

Waarom ben jij de vastgoedstylist voor leden van rksv Brakkenstein?

“Wij zijn professionele vastgoedstylistes die luisteren naar wensen van een klant. Iets wat goed is, hoeft niet altijd duur te zijn. Wij doen wat wij beloven. Wij hebben de expertise in handen, ruim 25 jaar verkoopervaring, zodat we echt weten waar je met verkoop en marketing op moeten letten en ik kan je garanderen dat een verkoopstyling je gegarandeerd altijd meer oplevert. Voor ieder budget kun je een eigen thuis creëren of een fijn kantoor. Kleuren kunnen bepalen of je productiever bent of juist niet. Wij zijn bovendien bewust bezig met verantwoord ondernemen, door onze samenwerking met dagbesteding Cura, voor bijvoorbeeld ontruimingen, het verkoopklaar maken van tuinen (snoeiwerk) en glasbewassing.”

Aanmelden Nieuwsbrief