De Brakkensteiner… Jeroen Albers

De Brakkensteiner van februari 2024 is Jeroen Albers.

Wat doe jij in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven werk ik als Business Controller bij Elis Nederland, een groot facilitair dienstverlener met het hoofdkantoor in Arnhem. Daarnaast volg ik elke vrijdag de parttime opleiding tot Registercontroller (EMFC) in Maastricht.

Mijn gezin bestaat uit?

Ik woon op mezelf in Zwanenveld. Mijn gezin bestaat verder uit mijn gescheiden ouders en zusje, zij staan allen vaak langs de lijn om me aan te moedigen.

In mijn vrije tijd doe ik?

Met vrienden ga ik geregeld een drankje doen, voetbalwedstrijd kijken of potje gamen. Daarnaast maak ik tijd vrij om twee keer per week bij mijn ouders langs te gaan, vaak eet ik een avond bij mijn vader en een avond bij mijn moeder. Tijd doorbrengen met familie en vrienden vind ik erg belangrijk. Daarnaast ben ik uiteraard 3x per week bezig met mijn grootste hobby, zelf voetballen bij Brakkenstein.

Waarom ben je lid van rksv Brakkenstein?

Bijna 8 jaar geleden alweer ben ik door Koen Renswoude (toen trainer) gevraagd om bij Brakkenstein te komen spelen, daarvoor speelde ik bij mijn jeugdclub SV Hatert. Vanaf dag 1 heb ik me welkom gevoeld en heb nog nooit enige spijt gehad van die keuze. Brakkenstein is een warme club met toegankelijke mensen, een plek waar ik graag ben. Bovendien ben ik onderdeel van een leuke selectie en acteren we op een mooi niveau. Ook al ben ik het van oorsprong niet, maar ik voel me inmiddels wel een echte Brakkensteiner. Ik zie mezelf dan ook niet snel vertrekken hier.

Heb je familieleden rondlopen bij de vereniging?

Nee, maar de vriend van mijn zusje is trainer bij de JO-16. Toch een klein beetje dus.

Welke activiteiten van/binnen de club waardeer je het meest?

Ik waardeer alle activiteiten, het feit dat er op vrijwillige basis voor jong en oud veel activiteiten worden georganiseerd is mooi om te zien. Maar het nieuwjaarstoernooi is denk ik wel mijn favoriete activiteit, omdat je dan ook leden uit andere teams beter leert kennen.

Bij welke wedstrijden van rksv Brakkenstein sta je langs de lijn?

Ik zie zelf niet veel wedstrijden van andere teams, omdat ik op wedstrijddagen bezig ben met onze eigen wedstrijd en voorbereiding hierop. Wel zie ik bijvoorbeeld gedeeltes van het 2e of andere teams als deze aan het voetballen zijn wanneer wij aanwezig moeten zijn voor onze eigen wedstrijd.

Wat is je favoriete boek/serie/film?

Ik kijk niet zo veel series en films, en boeken lees ik eigenlijk alleen als ik op vakantie ben. Wat ik wel leuk vind om te volgen zijn een aantal televisieprogramma’s, zoals bijvoorbeeld “Wie is de mol?”.

Wie is je favoriete artiest?

Als ik mijn Spotify Wrapped van 2023 moet geloven is dat Tino Martin, en daar kan ik me wel enigzins in vinden.

Wat is je favoriete voetbalclub?

N.E.C. uiteraard.

Wie is je grootste voetbalidool?

Als klein mannetje was ik groot fan van Dennis Gentenaar, die destijds bij NEC onder de lat stond. Tegenwoordig kan ik genieten van de complete keeper zoals Ter Stegen, maar als voetballiefhebber is Messi toch wel mijn grootste idool. Zonder twijfel de beste speler die ik zelf ooit heb zien voetballen.

Wat wil je je clubgenoten meegeven?

Het word niet vaak gezegd, maar ik wil vooral meegeven aan alle clubgenoten die geregeld bij onze wedstrijden komen (of na hun eigen wedstrijd blijven) kijken zeggen dat ik (en mijn teamgenoten) dat erg waardeer! Altijd leuk om bekende gezichten langs het veld te zien.

Daarnaast wil ik iedereen oproepen om de feestjes te blijven bezoeken!