
Maandelijks ondervraagt de sponsorcommissie een sponsor van onze Vereniging. Martijn Janssen van Feestverhuur Nijmegen, is aan het woord.
Kan je een omschrijving geven van wat jouw onderneming aanbiedt?
Zoals de naam al aangeeft, bieden wij alles op het gebied van party verhuur maar dan ook echt alles, van springkussens tot tenten, stoelen, tafels, volledige inrichting, biertaps inclusief koeling maar ook verwarming, bestek tot en met een toiletwagen.
En voor aanvullende verzoeken hebben wij een uitgebreid netwerk van DJ’s tot jongleurs. Zo kan je bij
1 adres terecht voor een klein maar ook groot feest tot ongeveer 100 man.
Wanneer is Feestverhuur Nijmegen gestart?
8 jaren geleden zijn we, toen nog met 2 personen, begonnen, aanvankelijk nog in het klein. Omdat ik nog bij een baas werkte, waren we druk in de weekenden en avonduren. Uiteindelijk groeiden we en voor je het weet heb je een echte bedrijf.
Al vrij snel ging ik solo verder naast mijn reguliere werk totdat, ongeveer 4 jaren gelden, ik de stap maakte om volledig voor mezelf verder te gaan.
Sport je zelf?
Ik heb gevolleyd en getennist.
Eigenlijk om verkeerde redenen, maar op dit moment kom ik niet meer aan sporten toe, tenslotte is mijn werk fysiek genoeg en krijg ik voldoende beweging.
Wat brengt de toekomst?
Plannen om te groeien heb ik niet waarmee ik de onderneming beheersbaar wil houden. We moeten het tenslotte wel aankunnen en een betrouwbaar product kunnen blijven leveren want dat is het allerbelangrijkste
In vroegere jaren hadden we klanten tot diep in Duitsland, inmiddels hebben we een soort van
beperkende kring van ongeveer 15 kilometer rondom Nijmegen gelegd.
Wat is jouw ‘elevator pitch’?
Voor een feest tot ongeveer 100 man, bieden wij een totaal pakket. Je kan terecht bij 1 adres, we zijn betrouwbaar, hanteren lage drempels en zijn goede bereikbaarheid,
Heb je last gehad van de corona crisis?
Jazeker, immers de meeste feesten gingen niet meer door. Enkel nog wel de kleinere feestjes en dan voornamelijk kinderpartijtjes.
Springkussens, voor buiten tenslotte, werden nog wel goed verhuurd.
Wat is jouw verbinding met de club?
Buiten sponsor heb ik zeker een binding met Brakkenstein. Mijn moeder komt van de Buurmansweg, mijn vader van de St. Annastraat.
Zwager Richard en neef(je) Rick Bens zijn allang betrokken bij de club en we verhuren regelmatig, bijvoorbeeld een stormbaan, aan de Vereniging.
Door de club te sponsoren heb ik wat terug willen doen voor de club en indirect voor de wijk.
Is jouw werk seizoensgebonden?
In de zomermaanden, april tot een met oktober, werk ik 7 lange dagen in de week. Daarna wordt het wat rustiger en breekt de tijd aan voor onderhoud, aanvullen van de voorraden, eventuele materialen vervangen en de boel winterklaar maken.
Mooie bijkomstigheid is dat ik dan extra tijd heb voor het gezin.
In welke structuur werk je?
Ik drijf een eenmanszaak waarbij mijn vrouw hand en spandiensten verricht in de onderneming. In het verleden heeft mijn schoonvader veel geholpen, hetgeen nu wat lastiger wordt.
Daarnaast heb ik een uitgebreid netwerk met aanvullende ondernemers.
Hoe heeft jouw werkzame leven er voorheen uit gezien?
Voorheen heb ik gewerkt bij de ABN bank als personeelsplanner voor het landelijke callcenter. Bij de opstart van het center, ergens in 2001, waren er letterlijk 2 telefoons. Toen jaren daarna, de bank ging reorganiseren, zag ik de kans schoon om voor mezelf te beginnen. En na 20 jaar met plezier gewerkt bij de ABN te hebben gewerkt, was het mooi geweest.
Daarna ben ik fulltime ondernemer geworden.
Wat is jouw wens voor de club?
Ik hoop dat het de club goed gaat en als club vooruitgang blijft boeken. Zoals het werk van de sponsorcommissie maar ook van de hele club.
En natuurlijk voor iedereen fijne feestdagen en een gezond 2025