De Brakkensteiner... Diane Smits

De Brakkensteiner van juli 2021 is Diane Smits.

Over Diane Smits

Naam: Diane Smits
Leeftijd: 42
Team/commissie/anders: Jaren leidster geweest van jeugdelftallen, jeugdcommissie, ledenadministratie, wedstrijdsecretaris coördinator, secretaris clubhuis, zondagsbegeleiding (gastvrouw/kassa bij thuiswedstrijden van het eerste en als clubvertegenwoordiger mee met uitwedstrijden).
Lid van rksv Brakkenstein sinds: Sinds een jaar of 3, toen Diane onderdeel werd van de jeugdcommissie. Maar al zeker een jaar of 12 bij Brakkenstein bekend.

In het dagelijks leven… “ben ik mantelzorger, we zijn heel veel bij mijn moeder van 88. Ik ben altijd verpleegkundige geweest, maar zit nu afgekeurd thuis.”
Mijn gezin bestaat uit… “Hans, Daan en Tijn. We hebben twee katten: Tydo en Merlin.”
In mijn vrije tijd… “fiets ik heel graag. En ik lees veel, vooral thrillers. Verder maak ik legpuzzels met mijn moeder.”

rksv Brakkenstein

Waarom bent u lid van rksv Brakkenstein? “Dat werd geregeld toen ik in de jeugdcommissie begon.”
Heeft u familieleden rondlopen bij de vereniging? “Mijn zonen Daan en Tijn voetballen bij JO17-1 en JO15-1. En Hans (Hopmans, red.) loopt ook veel rond bij de club.”
Welke activiteiten van/binnen de club waardeert u het meest? “Alles wat voor de jeugd georganiseerd wordt. Ik vind dat heel belangrijk, en het zijn leuke dingen.”
Bij welke wedstrijden van rksv Brakkenstein staat u langs de lijn? “Altijd bij 1 op zondag en het liefst zie ik op zaterdag allebei de kinderen spelen. Dat lukt alleen als ze thuis voetballen, omdat ik gebonden ben aan het clubhuis.”

Favorieten

Wat is uw favoriete boek/serie/film? “Alles wat met spanning en moord te maken heeft. Ik lees heel graag thriller-boeken. The Handmaid’s Tale vond ik een steengoede serie. En samen met Hans kijk ik heel veel naar Scandinavische series. Verder kijken we vooral nu tijdens het EK graag voetbal op tv.”
Wie is uw favoriete artiest? “Nederlandstalig. Geen carnavalsmuziek of smartlappen, maar wel Nederlandstalig. Ik luister niet zo veel muziek.”
Wat is uw favoriete voetbalclub? “Brakkenstein. ‘Onze jongens’. Ik heb het in coronatijd echt gemist, Brakkenstein voelt als familie. Daarnaast NEC, maar ik ben voornamelijk into Brakkenstein.”
Wie is de beste voetballer? “Mijn zonen.”

Afsluitend

Wat wilt u uw clubgenoten meegeven? “Een club is afhankelijk van vrijwilligers. Die draait op vrijwilligers. Daarom is het heel fijn als mensen – al is het maar een dagdeel een keer in het jaar – bereid zijn om te helpen. Met z’n allen kunnen we er een mooie club van blijven maken en houden, zodat we allemaal kunnen genieten van de club. Genieten is sowieso belangrijk, van elkaar en van het spel. Als je aan het voetballen bent of erlangs staat, kan je alles vergeten, alle drukte van de dag.”

Deze Brakkensteiners gingen Diane Smits voor: