De Brakkensteiner… Thijs Boonstra

Ook in dit nieuwe jaar zetten we maandelijks een lid van rksv Brakkenstein op het podium.

Over Thijs Boonstra

Naam: Thijs Boonstra
Leeftijd: 36
Team/commissie/anders: Ik speel nu vier jaar in het 6e, nadat ik met het eerste kampioen ben geweest. Verder zit ik nu voor het derde seizoen in de Evenementencommissie.
Lid van rksv Brakkenstein sinds: 1992

In het dagelijks leven… “ben ik gymleraar bij OBC Elst.”
Mijn gezin bestaat uit… “mijn vriendin Fleur en hond Boets.”
In mijn vrije tijd… “ben ik vooral aan het sporten. Voetbal, padel, wandelen.”

rksv Brakkenstein

Waarom bent u lid van rksv Brakkenstein? “Toentertijd woonden we aan de Van Peltlaan, zodoende ben ik hier beland. Ook in de twee jaren dat ik bij Achilles voetbalde kon ik Brakkenstein niet loslaten. Ik ben teruggekomen vanwege de gezelligheid en vriendschappen. Met sommige teamgenoten speel ik al sinds de jongste jeugd samen.”
Heeft u familieleden rondlopen bij de vereniging? “Mijn vader is vroeger leider geweest en ik heb met één broer een jaar in het eerste gespeeld.”
Welke activiteiten van/binnen de club waardeert u het meest? “Thuiswedstrijden van ons team en de evenementen. Het feest ter ere van het 100-jarig bestaan is mij vooral bijgebleven, dat feest was heel mooi geregeld. Daarna is een nieuwe commissie gevormd en vond ik het leuk om aan de evenementen bij te dragen. Het is leuk om iets voor de club neer te zetten en om ook nieuwe groepen leden aan de club te verbinden.”
Bij welke wedstrijden van rksv Brakkenstein staat u langs de lijn? “Nu bij mijn eigen team, omdat ik geblesseerd ben… Ik vind het leuk om bij het eerste te kijken en verder elk team dat op het hoofdveld speelt als ik op het terras zit met een drankje.”

Favorieten

Wat is uw favoriete boek/serie/film? “Ik heb niet echt favorieten. De films van Quentin Tarantino vind ik altijd wel leuk.”
Wie is uw favoriete artiest? “Zeer uiteenlopend, ik luister naar Nederlandstalig in het clubhuis tot house tot alles wat tijdens Down the rabbit hole optreedt. Het ligt aan de sfeer en plek. Ronnie Ruysdael was op het feest van ons 100-jarig bestaan geweldig natuurlijk.”
Wat is uw favoriete voetbalclub? “Naast Brakkenstein is dat NEC.”
Wie is uw grootste voetbalidool? “Vroeger was ik fan van Ruud van Nistelrooy. Hij was net als ik spits, maar ik vond het vooral mooi dat hij van laag is opgeklommen. Hij heeft veel tegenslagen gekend, maar is echt een strijder. Baas.”

Afsluitend

Wat wilt u uw clubgenoten meegeven? “Ik ben trots op de club en ik hoop dat mensen hun steentje bij willen dragen. Bijvoorbeeld door er te zijn voor je team, door de club te supporten, door iets aan de bar te kopen. Blijf voetballen, sluit je aan bij een commissie, wees betrokken. En ik vind ook dat als je vind dat er te weinig gebeurt, dat je het dan zelf moet oppakken. Kritiek is goed, maar pak de handschoen op als je denkt dat het beter kan.”

Deze Brakkensteiners gingen Thijs Boonstra voor: